Turizmus - Hírek 2020-06-13

2020. 06.14

Vihar után!

Ma úgy hozta a sors, hogy egyedül mentem le a Tiszára. Vihar után mentem, bár szerintem nálunk Tiszakürtön több eső eshetett, mint a kikötőben. Pedig nem olyan nagy a távolság. Kellemesen lehűtötte a levegőt a zápor és szokás szerint a napocska ki-kibújt a felhők mögül. Még jól is esett a nap melege, így hát a víz kimeregetése után ücsörögve figyeltem a vizet.

Társaim is akadtak, mert három, korábbi tiszavirágzásokról ismert hölgy és egy kisgyermekes család jött kíváncsiskodni. Sokszor nem kell messzire menni, mert a dolgok ott történhetnek az ember szeme előtt. Akikre vártam késtek. Csak azért utaztak Szolnokra a hétvégén, hogy tiszavirágot lássanak. Ott nem láttak, de megtaláltak, és ha már ezért eljöttek a Dunántúlról, ha virágzást nem is, de legalább virágot láthattak. Már negyed hét is elmúlt, amikor a ponton mellett egy hím virág jelent meg gyors cikázással, majd utána a folyó közepén egy nőstény.

Csónakba szálltunk, meginvitáltam a hölgyeket is. A szokásos északi irányba indultam először, itt is kicsit megélénkült a víz felszín. Nem sok, még egyszerűen megszámolható hím jelent meg leginkább. Összesen kb. 10-et láthattunk. Visszafordulva, érzésem szerint, velük találkozhattunk. A déli irányban a strand előtti kanyar fölött egy nőstény repült közvetlen a víz felett.

Összegezve, a héten, ha összeadom az összes napon észlelt egyedet, akkor ma többet láttunk. A nap zárásaként 19.15-kor dél felől megjelent a takarító brigád (sirályok), és gondosan összeszedték a még repülő egyedeket. Megjelenésük egy jelentős jel, hogy nemsokára elindul a természet nagy előadása.

A tiszavirágzással foglalkozó kollégáimtól is jött hír. A Tisza szegedi szakaszán, és a Maros torkolatban 100-as nagyságrendű repülés volt tapasztalható. Hasonló híreket kaptam a határon túli Tisza-szakaszról is.

Vízhőfok: 20,6oC. Levegő hőmérséklet: 24oC.