A kisvasút története

A kisvasút története

Tájékoztatjuk tisztelt Vendégeinket, hogy technikai okok miatt 2025. évben a Hortobágy-halastavi Kisvasút nem közlekedik.

A vasutat az 1920-as években hozták létre azzal a céllal, hogy a halastavakhoz egyszerűbben be tudják hordani a takarmányt, valamint kiszállították rajta a lehalászott halakat. Akkoriban körülbelül 13 kilométernyi vasút szolgálta a halgazdaság céljait. Ezeknek a síneknek a nagy részét a közúti árufarozásra történő áttéréskor felszedték. A Hortobágyi Nemzeti Park 2007-ben felújította a maradék 4 kilométernyi pályát és beindította rajta a turisztikai célú személyszállítást. 2010-ben pedig kiegészítette a pályát további 1 kilométerrel, így a Kondás-tó könnyebben megközelíthetővé vált.  

Kezdetben lóval vontatták a csilléket, a későbbiekben egy motoros vontató váltotta fel az állati erőt.

A halászok másik közlekedési eszköze a kézi hajtány volt, mellyel sáros útviszonyok esetén is gyorsan meg tudták közelíteni a távolabbi tavakat is.

Gördülő állományunk legfontosabb darabja a C50-403 pályaszámú dízelmozdonyunk.

 

 

A Hortobágy-halastavi Kisvasút üzemeltetését az Agrárminisztérium a
"Az erdei vasutak üzemeltetésének csekély összegű (de minimis) támogatásáról" szóló
95/2012. (VIII. 30.) VM rendelete alapján támogatja.

Nyomtatás
Érdekes tartalmak
Szállás - étkezés

Hortobágy és környéke.

Tudj meg többet
Csomagajánlatok

Utazási irodák számára...

Tudj meg többet
Tájékozódj!

Térképek, hasznos tudnivalók...

Tudj meg többet
Járműbérlés

Kerékpár, szekér, motorcsónak...

Tudj meg többet
Készült az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával. Magyarország Kormánya. Befektetés a Jövőbe. Széchenyi 2020 Készült az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával. Magyarország Kormánya. Befektetés a Jövőbe. Széchenyi 2020
Bezár