A kisvasút története

A kisvasút története

A vasutat az 1920-as években hozták létre azzal a céllal, hogy a halastavakhoz egyszerűbben be tudják hordani a takarmányt, valamint kiszállították rajta a lehalászott halakat. Akkoriban körülbelül 13 kilométernyi vasút szolgálta a halgazdaság céljait. Ezeknek a síneknek a nagy részét a közúti árufarozásra történő áttéréskor felszedték. A Hortobágyi Nemzeti Park 2007-ben felújította a maradék 4 kilométernyi pályát és beindította rajta a turisztikai célú személyszállítást. 2010-ben pedig kiegészítette a pályát további 1 kilométerrel, így a Kondás-tó könnyebben megközelíthetővé vált.  

Kezdetben lóval vontatták a csilléket, a későbbiekben egy motoros vontató váltotta fel az állati erőt. B-20 pályaszámmal jelenleg is működőképesen várja vendégeket a Kisvasút napján.

A halászok másik közlekedési eszköze a kézi hajtány volt, mellyel sáros útviszonyok esetén is gyorsan meg tudták közelíteni a távolabbi tavakat is.

Gördülő állományunk legfontosabb darabja a C50-403 pályaszámú dízelmozdonyunk, mely 2007 óta szállítja a vendégeket jelenlegi honállomásán.

A Hortobágy-halastavi Kisvasút üzemeltetését az Agrárminisztérium a
"Az erdei vasutak üzemeltetésének csekély összegű (de minimis) támogatásáról" szóló
95/2012. (VIII. 30.) VM rendelete alapján támogatja.

Nyomtatás
Érdekes tartalmak
Szállás - étkezés

Hortobágy és környéke.

Tudj meg többet
Csomagajánlatok

Utazási irodák számára...

Tudj meg többet
Tájékozódj!

Térképek, hasznos tudnivalók...

Tudj meg többet
Járműbérlés

Kerékpár, szekér, motorcsónak...

Tudj meg többet