Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság
Turizmus - Hírek 2019-09-06

Fecskenapot tartottunk Hortobágy-Halastón

Partifecskék

Augusztusi, halastavi programunk során minden a hazai fecskefajainkról szólt.

Az érdeklődők először egy vetítéses előadáson vehettek részt, melyet természetesen beszélgetés követett, majd terepi program vette kezdetét.

A kilátogatók megismerkedhettek hazánk bajban lévő fecskéivel, természetvédelmi jelentőségükkel, jelenlegi problémáikkal és azokkal a gyakorlati módszerekkel és eszközökkel, melyekkel mi is tehetünk az érdekükben.

Előadás a fecskékről és védelmükről

Első ízben megtekintettük a közeli magtár molnárfecske fészektelepét. Nagy nagyítású távcső segítségével az eleséget váró fiókákat is sikerült megfigyelnünk.

Ezt követően gyalogosan vágtunk neki 5 km hosszú madarász túránknak, melynek során végül a füsti fecskék kisebb nagyobb csapatait és partifecskéket is sikerült szemügyre vennünk.

Molnárfecskék fészkei Hortobágyi-Halastón és a terepi madármegfigyelés

Természetesen a túra során sok más élőlénnyel is találkoztunk a kanalasgémtől a vízisiklóig vagy a rétisasig. A Kondás tó tornyából vettük szemügyre a libák, partimadarak, sirályok tömegeit, majd a betekintőházakból is ránéztünk a tóra. Hozzánk igen közel fiatal kis vízicsibe szedegetett a tündérfátyol levelein.

Madármegfigyelés a Kondás-tónál és a kis vízicsibe

Visszafelé már a Hortobágy-Halastavi Kisvasúttal tettük meg az utat. Felszállásunk közben még a körülöttünk vadászgató füsti-, molnár-, és partifecskék látványában gyönyörködhettünk.

Reméljük, sokan fogják a „Fecskenap” során megismerteket a gyakorlati fecskevédelemben személyesen is alkalmazni.

Szöveg: Koczka András (HNPI)