Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság
Almenü
Szezonális/Kiemelt ajánlataink
Hortobágy és környéke
HNP LátogatóközpontDarvak VilágaCsárdák útja (kiállítások)Hortobágyi VadasparkHortobágy-halastavi KisvasútHortobágyi Vonuláskutató ÁllomásHortobágyi Csillagoségbolt-parkTanösvények, látogatható területek, látogatási szabályzatKultúrtörténeti, építészeti értékekVezetett túrákMátai Ménes és szekérprogramPusztai ÁllatparkHNP Szállás - Fecskeház Erdei Iskola
Igazgatóság egyéb bemutatóhelyei
Tiszakürti ArborétumTisza-tavi Vízi SétányBátorligeti ŐslápmúzeumKölcsey-Kende Kúria KastélykiállításNagyiváni TájházTanösvények
Egyéb programok, látnivalók
Egyéb látnivalók, programtippek HortobágyonTisza-tóTiszavirágzás
Túrázás a Hortobágyon
LóhátonKerékpárralSzekérenCsónakkalGyalogLátogatási szabályzatNemzeti parki belépőkártya
E-book (PDF)
Hortobágy-halastavi tanösvényMalomházi tanösvénySzálkahalmi tanösvényEgyek-pusztakócsi mocsarak Górési tanösvény
Hírlevél
Általános tájékoztatóHírlevél_2018. június
Online jegyvásárlás
Összes programHortobágyi Vadaspark
Turizmus - Hírek 2021-08-12

Vízi sétány, esőfüggöny és e-bike a Tisza-tó partján

Augusztus 5-én lelkes kis csapat gyülekezett a Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság tiszafüredi bázisánál, hogy a Kemény-kastély parkjában megismerkedjenek aznapi túraeszközükkel, az elektromos rásegítésű pedelec kerékpárokkal. Még mindenkinek újdonság volt a jármű, s volt, aki fontolgatta a vásárlását. A napi programterv egy rövid kerékpározás, majd egy kis csónaktúra és némi gyaloglás, illetve egy ebéd elfogyasztásával egy kis pihenő a parton.

Átkelés a kerékpáros hídon

Mivel aznapra viharos esőzést jósoltak, ezért igyekeztünk, hogy ha lehetséges, még a rossz idő beállta előtt teljesítsük a tervezett távot. 7 fős csapatunk az új kerékpárúton mintegy 8,5 km megtételét követően meg is érkezett a Fűzfa kikötőbe, ahol csónakra szálltunk és így értük el a Tisza-tavi Vízi Sétányt, ahol alaposan szemügyre vehettünk több jellemző vízi növényt, és állatfajt, melyekről megtudhattunk néhány érdekességet, pl. hogy melyik mérgező, melyiket mire használták régen, vagy ma. Emellett a Tisza-tó történetéről is bővíthettük ismereteinket, miközben – nem mellesleg – a természetvédelem aktuális problémáiról, a természetet veszélyeztető tényezőkről is eszmét cseréltünk egymással. Az időjárás a sétány bejárása alkalmával kedvezett kis csoportunknak. Éppen a végére értünk tervezett gyalogos programunknak, amire rosszabbra fordult az idő. Gyorsítva lépteinket elértük a kikötőt, s vártuk nagy izgalommal a csónakot. A vízi sétánytól mire a partra értünk már erősebben esett, de még szerencsére nem volt időnk átázni, így haladéktalanul a szomszédos Fűzfa Pihenőparkba siettünk, hogy elköltsük ebédünket, mely szintén a program része volt. Itt vészeltük át a kb. 1,5 órás esőt. Innen, csak amikor kisütött ismét a Nap, indultunk vissza Tiszafüredre. A szép időben már volt lehetőségünk meg-meg állni, kicsit alaposabban szemügyre venni a Tisza-tavat, vagy a Tisza-folyót.

Útban a Vízi sétány felé

A tervezettől eltérően, kb. 1 órás kényszerszünet közbeiktatásával érkeztünk vissza kiindulási helyünkre, ám ez cseppet sem zavart senkit a csapatból. Végig jó hangulatban telt az idő, és vélhetően a csoporttagok közül többen ismét visszatérnek majd újabb kalandokat keresni a Tisza-tóra, vagy a Hortobágyi nemzeti Park más területeire, programjaira.

Érkezés a Vízi sétány induló kikötőjébe

Tapasztalatok: a pedelec kerékpárok mindenki meglepetésére nagyon könnyen kezelhetőek és velük a túrázás is meglepően kellemes volt, a megszokott erőlködés helyett lazán, izzadságmentesen teljesítettük a tervet, átlagos sebességünk 20 km/h volt