Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság

Lezajlott az első lengyel-magyar diákcsere program tábora

2019. július 8-14. között zajlott a „Természetvédelem határtalan - Nemzeti Parkok Barátai-klub” első tábora. 9 lengyel tanulót és 3 kísérőjüket, a 3 győztes magyar csapatból és kísérőikből álló lelkes kis delegáció fogadta. Hétfő este érkeztek vendégeink, akiket egy kis ismerkedős játékkal fogadtunk. A tábor első napjai a Hortobágyi Nemzeti Park megismerésével kezdődtek. Igyekeztünk bemutatni a Hortobágyi Nemzeti Park élővilágát, de a legalább olyan fontos kultúrtörténeti értékek megismerésére is hagytunk időt. Ezt követően kicsit bővítettük a látottak sorát, a debreceni Déri Múzeum és a Debreceni Állatkert megtekintésével, de ellátogattunk a Tisza-tóhoz is, ahol Európa legnagyobb édesvízi akváriumát tekinthettük meg Poroszlón, majd csónakáztunk is egyet. A hetet az 53. Hortobágyi Lovasnapok programjaival zártuk, ahol a gyerekek még nagyobb bepillantást nyerhettek a hortobágyi pásztorok életébe.

A 3 győztes magyar csapat tagjai, kísérő pedagógusaikkal együtt, augusztus 18-án utaznak a lengyelországi Wolinski Nemzeti Parkba, ahol a lengyel nemzeti park munkatársai és a lengyel csapatok látják majd vendégül az Európai Falufejlesztési Alap Alapítványa által támogatott diákcsere program résztevőit.